İSTANBUL - Sosyal ağ Facebook’ta yer alan yüzlerce eğlence uygulaması arasında Farmville liderliği sürüyor. Sisteme yükleneli henüz 3 ay olan oyuna abone Facebook kullanıcılarının sayısı 48 milyonu buldu.
Oyunda çiftçilik yapan kullanıcılar, bir iki ürün ekerek başladıkları sanal ‘tarımsal faaliyetlerinde’ seviye atlamak için ektikleri sebze ve meyvelerin veya yetiştirdikleri çiftlik hayvanlarının bakımını yapmak, doğru ürünleri seçip rekolteyi artırmak, ürettikleri ürünü veya hayvanı sisteme satıp para kazanmak ve çiftliklerini büyütmek zorunda.
Çeşit çeşit tohumların bulunduğu, gübre, tohum ve işçilik gibi tarımsal girdilerin maliyetlerinin belirli olduğu, pazar yerlerinde diğer oyuncularla gerçek zamanlı pazarlık yapıldığı oyun, pek çok Facebook kullanıcısında da bağımlılık yapmış durumda.
Her çiftçilik işi için süre ve prosedürlerin bulunduğu oyunda o işi yapmamak, yanlış yapmak veya yapmakta gecikmek, o ‘sanal’ ürünün çürümesi vs. gibi sonuçlar doğuruyor.
Oyunda seviye atlandıkça büyüyen çiftlik ve artan çiftlik işlerinin aksamaması için de oyuncuların internete giriş saatlerini ve Farmville’de geçirecekleri süreyi çok iyi hesaplamaları gerekiyor. Zira ellerindeki ‘tonlarca’ sanal ürünü zamanında satamazlarsa ürünler çürüyebiliyor, böylece para kaybı oluşuyor.
Katılımcı sayısı çığ gibi büyüyen Farmville’in bugün itibarıyla 48.5 milyon abonesi bulunuyor. Günlük oyuncu sayısı da 12 milyona yakın.